1. Prípadové štúdie
  2. Riešenie služieb a reatilu
  3. Implementácia riešení Softplus Ticketing v prevádzke múzea

Implementácia riešení Softplus Ticketing v prevádzke múzea

Mnohé múzeá sa s narastajúcou popularitou často stretávajú s výzvami súvisiacimi s efektívnym riadením vstupov, kontrolou prístupu a spracovaním údajov o návštevnosti. Tradičné manuálne spracovanie vstupeniek už nezvláda uspokojiť potreby moderného múzea, čo vedie k dlhým radom, nespokojnosti návštevníkov a nedostatočnej informovanosti manažmentu. Aby bolo možné zlepšiť úroveň poskytovaných služieb a zvýšiť efektivitu, padne logicky rozhodnutie implementovať pokročilý softvérový vstupenkový systém. Tento systém musí ideálne zaistiť nielen rýchle a spoľahlivé odbavenie návštevníkov, ale aj poskytovať detailné štatistiky predaja a návštevnosti, čo by malo umožniť lepšie strategické plánovanie.

Výzva

Hlavnou výzvou je nájsť riešenie, ktoré by dokázalo pokryť rôznorodé potreby múzea. Návštevníci majú rôzne požiadavky na typy vstupeniek, časovú platnosť a prístupové oprávnenia. Múzeum tiež potrebuje systém, ktorý vie presne počítať počet návštevníkov v objekte v reálnom čase, čím by sa zvýšila bezpečnosť a komfort všetkých prítomných.

Okrem toho je dôležité zabezpečiť, aby do priestorov múzea vstupovali iba osoby s platnou vstupenkou alebo oprávnením. To všetko si vyžaduje robustný systém kontroly prístupu, ktorý by bol zároveň užívateľsky prívetivý pre personál aj návštevníkov.

Riešenie

Po dôkladnej analýze potrieb múzea bolo pristúpené k implementácii softvérového vstupenkového systému, ktorý bol navrhnutý tak, aby bol maximálne flexibilný. Systém umožňuje konfigurovať rôzne typy vstupeniek, či už sa jedná o jednorazové vstupy, permanentky, rodinné vstupenky, študentské zľavy alebo VIP prístupy. Každá vstupenka môže mať nastavenú vlastnú časovú platnosť a prístupové oprávnenia.

Zamestnanci múzea dostali individuálne prístupové karty, ktoré im umožňujú vstupovať do určených zón a zároveň slúžia na monitoring ich pohybu pre potreby interného auditu. Systém taktiež poskytuje detailné štatistiky o predaji vstupeniek, návštevnosti v rôznych časoch dňa či preferenciách návštevníkov. Tieto údaje sú cenným nástrojom pre marketingové oddelenie, ktoré môže lepšie zacieliť kampane a akčné ponuky.

Integrácia systému prebehla hladko, pretože bol kompatibilný s existujúcou infraštruktúrou múzea. Turnikety a kontrolné body boli vybavené čítačkami, ktoré komunikujú so softvérom v reálnom čase. Personál múzea absolvoval školenie, počas ktorého sa zoznámil s novým systémom a jeho funkciami. Dôraz bol kladený na užívateľskú jednoduchosť a intuitívne ovládanie.


 

 

Výsledok

Po implementácii nového systému múzeum zaznamenalo výrazné zlepšenie hneď v niekoľkých oblastiach. Čas potrebný na odbavenie jedného návštevníka sa skrátil o 40 %, došlo k výraznému skráteniu doby čakajúcich návštevníkov, čo viedlo k zvýšeniu celkovej spokojnosti návštevníkov. Vďaka presnej kontrole prístupu boli eliminované neoprávnené vstupy čím došlo k zvýšeniu bezpečnosti exponátov aj návštevníkov.

Flexibilita systému umožnila múzeu ponúkať širšie spektrum vstupeniek a prilákať tak nové segmenty návštevníkov, ako sú rodiny s deťmi, študenti či zahraniční turisti. To sa prejavilo v náraste tržieb o 15 % v porovnaní s predchádzajúcim obdobím.

Detailné štatistiky a reporty poskytli manažmentu cenné informácie pre strategické rozhodovanie. Múzeum dokázalo lepšie plánovať svoje prevádzkové hodiny, organizovať špeciálne akcie v najvyťaženejších časoch a efektívne rozdeľovať personálne zdroje.

Moderné technologické riešenie umožnilo múzeu prispôsobiť sa rastúcim požiadavkám a udržať si konkurenčnú výhodu. Tento projekt je ukážkovým príkladom toho, ako môže inovácia a správne využitie IT technológií prispieť k rozvoju kultúrnych inštitúcií.

Súvisiace produkty

Nižšie sú uvedené vybrané produkty a moduly, ktoré odporúčame použiť tejto prípadovej štúdie. Kompletná ponuka produktov je oveľa širšia av prípade potreby je možné ďalšie produkty jednoducho integrovať v rámci platformy SOFTPLUS tak, aby výsledné riešenie maximálne vyhovovalo konkrétnym potrebám zákazníka.

Dôverujú nám

„

Ing. Barbora Stachovič Vosátková

Home Gym Bratislava/Malacky, konateľka siete

Rozhodli sme sa v našich dvoch existujúcich fitness centrách v Bratislave a Malackách a v ďalšom pripravovanom implementovať riešenie bezobslužného fitness centra. Webová aplikácia a jej front end je prínosom pre návštevníkov našich fitness centier a rovnako zjednodušuje prácu nášmu manažmentu a tímu, ktorý vo fitness centrách pracuje. So systémom sme spokojní a aj preto ho budeme implementovať v ďalšej z našich prevádzok.

„

Igor Schlesinger

AS Trenčín, marketing manažér Senior

V spolupráci so spoločnosťou TSS sme vyvinuli Cashless systému pre úhrady v našom fanúšikovskom portály a jeho ďalších súčastiach. Na zdokonalení a vývoji tohto systému stále spolupracujeme a snažíme sa ho tak zdokonaľovať. Systém prináša našim fanúšikom zvýšenie komfortu pri návšteve na našom štadióne a to už nielen na futbalových zápasoch ale aj na eventoch inej povahy, ktoré vďaka systému vieme organizovať a pozývať na nich našich zákazníkov a fanúšikov.

„

Aleš Tinka

ATIcomp, s. r. o., konateľ spoločnosti

Riešenie z dielne TSS Group, sme graficky upravili a využili za účelom uľahčenia platobných procesov v dealerskej sieti automobilov koncernu VW a pre ďalšie značky. Dané riešenie poskytuje zákazníkom dealerských sietí vyšší komfort a automatizáciu procesu úhrady pri nákupe náhradných dielov a servise svojich vozidiel.

„

Ing. Ján Stolár

Deltech, a. s., projektový manažér

Spolu s našim dlhodobým partnerom v oblasti zabezpečovacích technológií TSS Group sme u nášho zákazníka AMTB Senica nasadili logistické riešenie, ktoré umožňuje odberateľom a dodávateľom prístup do areálu zákazníka a automatizuje niektoré procesy logistiky pri nakládke a vykládke dodávok zákazníka. Riešenie rovnako automatizuje prístup do areálu pre zamestnancov, služby a servisných partnerov zákazníka.

„

Ing. Milan Valent

LYNX, s. r. o., projektový manažér

Oslovili sme nášho dlhodobého partnera s požiadavkou od manažmentu letiska v Košiciach, ktorí hľadali riešenia, zjednodušujúce procesy na letisku. Spoločne sme vymysleli systém, ktorý automatizuje proces pri skenovaní palubných lístkov cestujúcich a tím zrýchľujú procesy pri prechode cez bezpečnostnú kontrolu a následne pri nástupe na palubu lietadla.

„

Maroš Libiak

Sinatra Cigar Room Zvolen, majiteľ klubu

Od známeho z regiónu som sa dozvedel, že existuje riešenie pre bezobslužné fitness centrá. Po konzultácií a následnej úpravy tohto riešenia sme vyvinuli riešenie aj pre náš pánsky klub a môžeme tak prinášať našim zákazníkom a klubovým členom prístup do nášho Cigar roomu aj mimo otváracích hodín so všetkým komfortom, ktorý patrí k našim štandardne ponúkaným službám. My a rovnako naši zákazníci sú tak vždy spokojní.

Mám záujem
o návrh riešenia zadarmo

Nezáväzná
konzultácia

Obráťte sa na náš tím odborníkov a požiadajte o bezplatnú konzultáciu ohľadom implementácie našich technologických riešení. Sme tu, aby sme vám pomohli dosiahnuť vaše obchodné ciele. Kontaktujte nás ešte dnes.

Napíšte nám

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov.